BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Wodociągowej Sp. z.o.o. w Aleksandrowie Kujawskim
- Menu Przedmiotowe »
- Jednostka i jej organizacja »
- Rugulamin organizacyjny »
Redaguje: mgr Rewers Joanna, dział księgowości, PGKiW Sp. z o.o., 87-700 Aleksandrów Kujawski, ul. Słowackiego 12,
(054) 282 47 70 wew. 24
Regulamin organizacyjny
Część I. Postanowienia ogólne.
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Wodociągowej Sp. z o.o. w Aleksandrowie Kujawskim powstało z dniem 01 stycznia 2002 roku na Podstawie Uchwały Rady Miasta Aleksandrów Kujawski z dnia 30.08.2001 nr XXXIV/191/01 oraz UMOWA SPÓŁKI (akt notarialny) z dnia 04.10.2001 nr 4475/2001. Posiada osobowość prawną i działa na podstawie Ustawy KODEKSU SPÓŁEK HANDLOWYCH.
Właścicielem 100% udziałów jest Gmina Miejska Aleksandrów Kujawski. Organem nadzorującym i kontrolnym jest RADA NADZORCZA w składzie trzech osób, powoływana przez ZGROMADZENIE WSPÓLNIKÓW. Wspólników reprezentuje ZGROMADZENIE WSPÓLNIKÓW którym jest Zarząd Gminy Miejskiej Aleksandrów Kujawski. Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Wodociągowej Sp. z o.o. zwana dalej „Spółką” posiada jednoosobowy ZARZĄD.
Część II. Zakres działania.
Zakres działania Spółki jest ściśle określony w UMOWIE SPÓŁKI.
Część III. Struktura organizacyjna.
§ 1.
Regulamin organizacyjny określa zasady funkcjonowania Spółki. Integralną częścią niniejszego Regulaminu jest załącznik nr 1 zawierający Schemat Organizacyjny Spółki.
§ 2.
Spółka jest podzielona na następujące działy;
- Zarząd – Prezes Zarządu - PZ,
- Księgowo – Finansowy – Główny Księgowy - KF,
- Radca Prawny - RP,
- Kadry i Administracja - KA,
- Wodociągi i Kanalizacja - WK,
- Usługi Komunalne - UK,
- Administracja Domów Mieszkalnych - ADM.
§ 3.
- Spółka zarządza jednoosobowo PREZES ZARZĄDU na podstawie Umowy Spółki i Regulaminu Zarządu.
- Zakres działania Spółki określony jest w UMOWIE SPÓŁKI.
- Poszczególnymi działami kierują kierownicy podlegli bezpośrednio Prezesowi Zarządu.
- Kierownicy działów są osobiście odpowiedzialni za prawidłowe, zgodne z wiedzą techniczna, obowiązującymi przepisami i bezpieczne wykonanie postawionych przed działami zadań.
Część IV. – Zakres działania.
§ 4.
- Prezes Zarządu:
- Ustalenie wewnętrznej organizacji pracy Spółki, zakresów obowiązków, uprawnień i zakresu odpowiedzialności kierowników działów i pracowników samodzielnych,
- Ustalenie struktury organizacyjnej,
- Nadzór nad dyscypliną pracy, BHP, przestrzeganiem tajemnicy służbowej i państwowej,
- Ustalenie zasad obiegu wewnętrznego dokumentów,
- Wyznaczenie kierowników i przebiegu kontroli wewnątrzzakładowej,
- Nadzór nad działalnością finansową Spółki,
- Podpisywanie pism i dokumentów zgodnie z zasadą jednoosobowego kierownictwa,
- Rozliczanie poszczególnych działów z wykonania zadań rzeczowych i finansowych.
- Prezes zatwierdza:
- Plan finansowy Spółki,
- Kalkulacje,
- Pisma w sprawach osobowych dotyczące zatrudnienia, zwolnienia, urlopowania, awansowania, karania i wynagradzania pracowników,
- Dokumenty dotyczące obrotu środkami pieniężnymi i rzeczowymi o charakterze rozliczeniowym, czeki, przelewy, dokumenty płacowe, umowy, zlecenia i zarządzenia wewnętrzne.
§ 5.
Zakres działań poszczególnych działów.
- Dział finansowo-księgowy – Główny Księgowy:
- Opracowanie, wspólnie z prezesem i kierownikami pozostałych działów, planu finansowego Spółki i9 nadzór nad jego realizacją,
- Prowadzenie działalności finansowej i kasowej,
- Prowadzenie ewidencji księgowych i finansowych,
- Sporządzanie sprawozdań,
- Prowadzenie i koordynacja kontroli wewnętrznej,
- Opracowywanie i wdrażanie instrukcji i wytycznych z zakresu organizacji rachunkowości i sprawozdawczości finansowej oraz obrotu materialnego zgodnie z obowiązującą ustawą o rachunkowości,
- Kontrola dyscypliny finansowej i nadzór nad prawidłowym korzystaniem z poszczególnych funduszy,
- Nadzór i koordynacja prawidłowego obiegu dokumentów,
- Terminowe egzekwowanie należności i terminów realizacji zobowiązań,
- Nadzorowanie i kontrolowanie operacji finansowych pod względem legalności i zgodności z obowiązującymi przepisami,
- Analizowanie i rozliczanie kosztów poszczególnych działów,
- Kalkulowanie wspólnie z działami wykonującymi usługi, usług wykonywanych przez spółkę,
- Nadzór nad prawidłowym wykonaniem inwentaryzacji,
- Opracowywanie analiz ekonomicznych,
- Nadzór nad całokształtem spraw finansowo-księgowych Spółki.
- Administracja domów mieszkalnych:
- Zarządza i administruje Mieszkaniowym Zasobem Gminy Miejskiej Aleksandrów Kujawski na podstawie umowy zawartej z właścicielem i w zakresie ujętym tą umową,
- Administruje Wspólnotami Mieszkaniowymi na podstawie odrębnych umów i w zakresie objętym tymi umowami,
- Wykonuje prace remontowo-budowlane na zlecenie zarządcy,
- Nadzór i kontrola przestrzegania przepisów BHP.
- Usługi komunalne:
- Wykonywanie usług komunalnych na podstawie i w zakresie objętym umowami z poszczególnymi usługodawcami indywidualnymi i instytucjami,
- Prowadzi gospodarkę sprzętem transportowym Spółki.
- Wykonuje dodatkowe prace i usługi zlecone przez Zarząd Spółki,
- Nadzór i kontrola przestrzegania przepisów BHP.
- Kadry i administracja:
- Całokształt spraw kadrowych Spółki zgodnie z KP i KSH,
- Akta osobowe,
- Prowadzenie sekretariatu,
- Zaopatrzenie w niezbędne druki oraz materiały biurowe,
- Prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej,
- Urlopy,
- Współpraca z kuratorami sądowymi,
- Wykonuje dodatkowe prace zlecone przez Zarząd Spółki.
- Usługi wodno-kanalizacyjne:
- Opracowanie planów remontów i inwestycji wod.-kan.,
- Współpraca z biurami projektowymi,
- Uzgodnienia dokumentacji technicznej i wydawanie warunków technicznych,
- Odbiór techniczny sieci wodociągowej i kanalizacyjnej,
- Ewidencjonowanie sieci wodnej, kanalizacyjnej i deszczowej,
- Eksploatacja ujęcia wody,
- Współpraca z PIS, WIOŚ,
- Fakturowanie wykonanych usług,
- Ewidencjonowanie majątku trwałego,
- Eksploatacja i konserwacja sieci wodociągowej i kanalizacyjnej,
- Usuwanie awarii sieci wod.-kan.,
- Wykonywanie usług specjalistycznych dla ludności i firm,
- Organizowanie obsługi w zakresie sprzedaży wody i pobieranie opłat za odprowadzane nieczystości płynne,
- Prowadzenie ewidencji odbioru usług,
- Gospodarka wodomierzowa,
- Zaopatrzenie Spółki w potrzebne materiały,
- Gospodarka magazynowa,
- Eksploatacja oczyszczalni ścieków zgodnie z wymogami PN i DTR,
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej eksploatacji oczyszczalni,
- Nadzór nad pracą samochodów asenizacyjnych,
- Wykonuje dodatkowe prace zlecone przez Zarząd Spółki,
- Nadzór i kontrola przestrzegania przepisów BHP.
opublikował: Administrator Systemu
data publikacji: 2003-12-18 14:48
zmodyfikował: Administrator Systemu
ostatnia modyfikacja: 2003-12-31 10:07
Stronę wygenerowano: 2024-12-27 01:20:51
Strona wygenerowana z systemu netadmin